Generelle oplysninger
Ce Progress Aps
CVR-nr. 38748033
Fallavej 2, 9300 Sæby
ce@ceprogress.dk
+45 29447974
Handel som privat kunde
Når du handler som privat kunde gælder reglerne i den til enhver tid gældende købelov: Se aktuelle regler for privatkøb
Handel som erhvervskunde (CVR)
Betaling og fragt
Det er ikke muligt at betale direkte i webshoppen når man afgiver en ordre, da fragtomkostninger ikke kan beregnes automatisk pga vores meget varierede og forskelligformede varesortiment.
Når vi har modtaget en ordre via webshoppen beregner vi den billigste transport til kunden, baseret på varens art og kundens geografiske placering, hvis kunden ikke har valg afhentning fra lager i Sæby.
Det har indflydelse på fragtomkostningen, ved forsendelser over 30kg, om modtageadressen er privat eller erhverv.
Ved forsendelser under 20kg sender vi til nærmeste pakkeshop hvis ikke andet aftalt.
Når fragten er beregnet, sender vi en faktura i mail til kunden, indeholdende kundens bestilling samt fragtomkostning.
Fakturabeløb kan betales via bankoverførsel eller mobilepay. Anvisninger herfor er på faktura.
Ved afhentning fra lager er det også muligt at betale med kort eller kontant.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Fortrydelsesret
Når du handler som privat forbruger har du 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til ce@ceprogress.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fragtomkostninger refunderes ikke.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, som følge af at har været pakket ud og taget i brug, så kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.
Varen skal sendes tilbage i komplet- og intakt stand samt emballeret i original emballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer helt- eller delvis betalinger for varer købt af dig, når vi har modtaget og verificeret returvaren.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Varen sendes til:
Ce Progress Aps
Fallavej 2
9300 Sæby
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Der er ikke katagorisk fortrydelsesret for erhverskunder. Køb kan kun fortrydes i fælles overensstemmelse med Ce Progress Aps.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Nagelfaste maskiner repareres "on location". Hvis en reklamation i det tilfælde viser sig ikke at være berettiget, så forbeholder Ce Progress Aps sig retten til at få dækket alle omkostninger i forbindelse med servicebesøget.
Reklamationsvarer sendes til:
Ce Progress Aps
Fallavej 2
9300 Sæby
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Bemærk! Erhvervskunder har 12 mdr. garanti ifølge vedhæftede regler for B2B handel- ellers gælder ovenstående.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse samt evt. CVR-nummer.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Ce Progress Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.ceprogress-shop.dk er Ce Progress Aps.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: ce@ceprogress.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Carsten Elefsen på ce@ceprogress.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 30-09-2021
Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende